Longboard, surf ja snowscoot forum by www.offshore.fi

Tänään on Ke Tammi 23, 2019 4:04 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Localismi
ViestiLähetetty: Ti Heinä 05, 2011 11:25 pm 
Poissa

Onko porukka tavannut muualla niinsanottua localismia kuin tuolla Porissa. Onko esim Hangossa?? Kokemusta hangosta on 4 kertaa ja ihan rauhassa siellä on saanut olla. Ajattelin vaan, kun autokin on aina niin pitkällä parkissa.

Porissa tuli kuumottava tilanne, kun vedessä vahingossa jouduin jonkun paikallisen eteen ja mokasin hänen aallon. Toisella kertaa yritin kuulemma väärään aaltoon. Lopulta se meni sitten sellaiseksi, että ajoin märkäpuku päällä läheisen tullilaitoksen pihaan vaihtamaan pukua pois valvontakameroiden alle.

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Localismi
ViestiLähetetty: Ke Heinä 06, 2011 8:49 pm 
Poissa

Kannattaa varoa siellä porissa. Auto kannattaa suosiolla jättää vaikka sinne hotellille. Kävelymatkaa kertyy, muttei tarvii vararengasta alkaa vaihtamaan. Kannattaa kans kelin päätyttyä skipata tikkulan abc:n hesen jono. Kerran eksyin vahingossa sinne, ku unohdin menomatkalla tankata ja siitähän kähinät synty. Safkat jäi tiskille ja bensat maksamatta.
Hanko on enemmän semmosta share the love meininkiä, ja porissa taas otetaan erää.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 07, 2011 10:37 am 
Poissa

Oli pakko rekisteröityä uuteen foorumiin luettuani tää ketju. Onko tämä tietoista imagon rakentelua, jotta ihmiset välttäisivät Poria, vai onko nämä tapahtumat totta? Pari kertaa ollut Porissa ja molempina kertoina ihan rauhassa. Jos localisima esiintyy kuulisin ihan mielenkiinolla syytä tähän. Onko joku halauksen puutteessa?

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 07, 2011 11:32 am 
Poissa

Kyllä porissa on huomattavasti tiukempi meininki. Ehkä se johtuu siitä, että suuri osa porin "lokaaleista" on itseasiassa Tampereelta ja siellähän riehutaan ja poltetaan pitseerioita vähän väliä...

Hangossa taas käy paljon enemmän etelärannikon puuhelmityyppejä, jonka takia meininki on niin lepposta. Tosin purjehemmojen ja laikkareitten välillä on kyteny kyllä jo pitkään, joten en ihmettele jos Tullarinkin parkkiksella olis vielä jotain pientä kähinää... Ja silloin kannattaa (rättijätkien) pysyä pois Ostarin Kotipitsasta!

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 07, 2011 1:38 pm 
Poissa

lokalismi kunniaan, joku kontrolli pitaa olla siina miten jengi kayttaytyy oli sitten kyse sngarin jonosta tai surffispotista. sama patee romanian manneihin, kytista ku ei oo hoitamaan asiaa ni lokalismin kautta homma olis jo hoidettu aikaa sitten. mut mika maarittelee lokaalin? manne asiassa tuntuis suomen passin riittavan asiaan, mut porin kohdalta en voi sanoo mitaan muuta ku sen et ne hurjimmat surffaa vaan ja ainoastaan pimeessa ja pakkasessa ku muuta jengia ei oo edes nakyvissa. paha silloin on renkaita puhkoa tai edes meloa ympari.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 07, 2011 6:45 pm 
Poissa

Mitä enenemmän jengiltä löytyy lattari leimaa niin sen turvallisempi sinne on puuhelmet kaulassa ja
blondattu surffitukka viuhuen mennä.
Kaikki on niissä paikoissa yhtä suurta perhettä.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 14, 2011 10:28 am 
Poissa

Porissa kandee moikata kaikkia buugijatkia vedessä ekana, niin ne hoitaa suojelun lokaali surfaajia vastaan. Se johtuu vaan siitä että Porissa buugit tuli ekana ja sit vast purjelautailijat ja paljon myöhemmin surffaajat.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 14, 2011 12:24 pm 
Poissa

Oukkista ;) hyvä tietää tuo vaikka ei pitäisikään paikkaansa ;) voiko myös purjelautailijoihin tukeutua, jos tulee uhkaavaa tilannetta. Olen Porissa Jazzeilla ja Yyteri Camping:ssä kimppamökissä, ei lautaa mukana :(. Kävimme katselemassa keskiviikkona aikaisin aamulla, kun kuului kuohunaa mereltä. "Lokaalit" siellä surffasivat niemen kärjessä, autot olivat ainakin samat tien varressa. En tunnistanut henkilöitä samoiksi, koska olivat kaukana rannasta. Boogie:tä eikä purjelautailijoita näkynyt, kun taas hyttysiä oli ihan kamalasti ja siksi katsottiin parhaaksi mennä nukkumaan.

Syy miksi kirjoitin on yksi kysymys? Saako Yyteristä mistään vuokrata lautaa. Yyterin surffikeskuksella ei ollut eikä tiedetty eikä camping alueen reseptionissa osattu neuvoa. Jos viikonloppuna tulee keliä ja joku haluaa vuokrata lautaansa niin voisitko laittaa prive viestin minulle. Maksan 25e päivästä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Elo 10, 2011 2:24 pm 
Poissa

Maanantaina olin taas paikanpäällä. Porissa kannattaa lainelautailijan ehdottomasti suunnata poliisin lahden perälle aivan mahtavaa aaltoa siellä oli. Localismiakaan ei ollut, kitejätkätkin moikkasivat takas ja tuli heti turvallinen olo. Pari muutakin lainelautailijaa tapasin. Yksi purjelautailijakin tervehti ja sellaisella airolla melova isolla lonkkarilla oleva heppu huusi jiihaa kun meni aallolla ohi. Auto oli turvassa tienvarressa siinä missä muutkin pitää autojansa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 14, 2011 12:04 pm 
Poissa

Me oltiin mennäviikolla porissa. Jengiä oli niin pirusti. Meitäkin oli neljä, mikä oli ehkä vähän liikaa yhteen ryhmään, kun spotit alkoi menemään tukkoon. Yritettiin kuitenkin olla siivosti. Vedessä oli jo pari lokaalia, jotka ei ilmeisesti meidän surffinälkää sympatiseeranneet, jotain mökötystä ja vittuilua. Sitten ne lähti meneen, ja me vedettiin vielä hetki. Kun tultiin autoille, niin tuulilasit oli vahattu! Ainahan siitä on puhuttu, mutta hei kamoon, oikeesti, en mä ikinä uskonut että silleen kävis!

Oli muuten niin saatanallinen homma irrotella vahoja, varsinkin kun matkalla sato ja refleksinomaisesti laitoin pyyhkimet päälle. Mä kyllä harkitsen menenkö poriin enää ollenkaan, etelärannikolla on vielä niin paljon paremmat aallotkin.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 14, 2011 12:48 pm 
Poissa

Porin keltashortsien kanssa ei oo leikkimistä. Oliks autos Rauman rekkarit?

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 14, 2011 3:07 pm 
Poissa

asetonipullo takakonttiin.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 14, 2011 3:36 pm 
Poissa

toimiiko kuumailmapuhallin hyvin vahojen ikkunastapoistossa?

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 14, 2011 3:37 pm 
Poissa

No huh, mika harma meininki!
Eniten aina mietityttaa, etta matkustaako nama niin sanotut lokaalit ikina minnekaan ymmartaakseen, etta suurimmaksi osaksihan tassa ollaan vierailijoita muiden breikeilla. Porin purilaisilla voi olla tollasilla nihkeilla asenteilla aika varmasti puhkotut renkaat, murtuneet luut ja vahintaankin nihkeat olot vahan isommissa, muiden lokaaleissa vesissa. Oletettaen siis, etta te olitte siivosti mestoilla. Jos ette niin sitten on turha valittaa ja asetonia vaan sinne takaboksiin.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 14, 2011 6:02 pm 
Poissa

Ehkä tää on huumoria jos joku ei ymmärrä... Porin lokaalina voin kertoa, ettei Porissa vahata tuulilaseja, eikä puhkota renkaita. Ei tarvi. Tietyillä spoteilla silti pidetään joskus huoli nokkimisjärjestyksestä, jos tarvii ja niin sen pitää mennäkin. Sanon tän siksi, että oon porilainen ja lähes aina vedessä kun on keliä ja usein myös ainoana lokaalina mun frendin kanssa, joten en halua saada kusipään leimaa otsaan siksi, että jotkut ei tajuu huumoria. Mut ehkä kaikki tajus. Tietynlainen lokalismi silti on ymmärrettävää missäpäin maailmaa tahansa. Laatu aalto on laatu aalto oli mitakaava mikä tahansa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 14, 2011 8:39 pm 
Poissa

Kiitti Tarzani vinkistä! Käyn heti kokeileen!

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 14, 2011 8:45 pm 
Poissa

Voi, vittu! Vitun onshore ja vitun viidakon kuningas! Kipasin autotallille ja aloin irrottaan loppuja vahoja. Hyvin lähti ja sit kuulu kauhee rasaus ja koko tuulilasi halkes. Nyt ei ainakaan niistä vahoista tarvi murehtia.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Elo 16, 2011 7:14 pm 
Poissa

mikas ton parempi, gogglet paahan ja saat ajella hyvalla nakyvyydella ellei joku tosimies sit tuu ja vahaa niita ku ne on sun otsalla. lokalismi kunniaan saatana. 12v oon surffannu samaa rannan patkaa bankkien kunnosta riippuen enka lokaaliks muutu vaik mita tapahtuis. tanaan posse sveduja oli aamu seiskalta intoa taynna vaik kyky ei riittany makaamaan laudalla niin et polvet olis ollu siina laudan paalla. xtreme travel surfguide junnas plaanin rajamailla snoga tyyliin paino 100% etujalalla ja hehku ryhmalle kuinka indossa lippa lentaa enemman, keli oli just alle aijaa ja sen ryhma ei ollu kaukana hukkumisesta. sit ku ma tulin vedesta veks ni se turo dissas mun simmonsia sen ryhmalle kuinka tollasella leveella peralla ei voi ajaa jyrkkia aaltoja. teki mieli pysahtya oikasemaan jatkan faktat mut ku ei voinu sen vahempaa kiinnostaa. selvaa oli et intoo ja hehkutusta oli enemman ku mitaan muuta konkreettista eika noilla evailla kauheen jyrkkia aaltoja hirveesti ajella.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Elo 16, 2011 8:52 pm 
Poissa

Ruotsis sentään osataan arvostaa buugeja. Muualla maailmassa buugeja sorretaan, ellei ne tuu bikinien kera, mutta esimerkiksi Svenholmin ledge wedge:llä (Skone secret spot) boogit ja surffaajat hengaavat yhdessä veden ulkopuolellakin, ja laittavat makkaraa hiilille kimpassa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Elo 17, 2011 12:27 am 
Poissa

makkaraa tottakai. ja varmasti kimpassa. se mika oli kadehdittavaa oli et hurrit diggaili makoilla laudan paalla ilman pienintakaan yritysta aallon saamiseen. juttua tuntu riittavan eika mikaan nayttany kauheesti rassaavan mita nyt valilla joku meinas ajaa paalle ku lomailijat kellu hokkarit levallaan ku pokaleet pontossa. kivaa hommaa tollanen surffaaminen, ei oikeestaan tartte edes reissata patkaakaan, riittaa ku on joku siisti lauta minka paalla voi sitte levyttaa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Elo 17, 2011 11:30 am 
Poissa

Kai kyseinen ryhmä veti vielä ennen veteenmenoa muutaman jooga - tai mikä coolimpaa - capoeirasarjan siinä rantahiekalla, märkkärit vyötäröllä jotta puuhelmet ja ajellut rintalihakset näkyi varmasti?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Elo 17, 2011 4:36 pm 
Poissa

Viimeisimmällä reissulla tuli vastaan sellanen sirkusryhmä että huh huijaa: Tuli käsilläkävelyä, spagaateja, voltteja ja volttisarjoja, capoeiraa ja tietysti perinteiset vatsat, punnerrukset ja selät sekä meditoinnit ennen vaahdoissa pyörimistä. Se pyöriminen kyllä sujui tuon lämmittelyn jälkeen ihan näyttävästi ei siinä mitään. Kertaakaan ei tainnut olla molemmat tassut laudalla kahta sekuntia kauempaa. Ei meloessa eikä muutenkaan.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Elo 18, 2011 6:31 pm 
Poissa

Onks sulla Masa yleisesti ja tunnetusti huono mäihä? Tyyliin et oo ikinä voittanu arpajaisissa tai muuta sellaista. En voi oikeesti uskoa et noin voi käydä Suomessa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Syys 16, 2011 8:46 am 
Poissa

mita, eiks emasalosta loydy lokaalia puolustamaan spottia niin ettei siita tuu tulevaisuuden sirkusareenaa? ma luin jostain et harkimo olis jo piirrattany katsomon ja tulostaulun missa sit nakyy livena ku vesi lentaa. emasalo, heratys.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Syys 16, 2011 9:09 am 
Poissa

Nyt on tuulilasit sun muut kuosissa. Kerroin lasiliikkeessä siitä vahauksesta, ja ne myi mulle sellaista suoja-ainetta joka on tarkoitettu sellaisten tahmaa erittävien puiden varalta. Siihen aineeseen ei tartu mitkään lehmuksen tai tammen sokerit. Kokeilin vahalla, eikä kyllä jäänyt mitään. Oli aika halpakin, vajaa 60e. Oli paljon huolettomampaa olla vedessäkin nyt.

Tällä kertaa ei ollut mitään ongelmaa Porin lokaaleiden kanssa. Yötä mä olin teltassa ja kun ei nukuttanut, niin olin hereillä jo joskus kuuden aikaan. Kävin tsekitteleen siinä sitten. Majakalla näin että siellä oli joku auto parkissa pari lautaa kyydissä, ja arvatkaa mitä. Se yks porilainen, mikä sen nimi nyt on, veteli niitä kuuluisia majakan mummon verkkoja pois vedestä. Vaklasin, ja sillä oli ilmeisesti joku naru veteen, jota pitkin se sai ne verkot sinne, ja pois kun halus ite mennä surffaan. Ei o mikään mummo niitä viimeksi parjattuja verkkoja vetänyt, vaan Porin lokrut!

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Syys 16, 2011 6:23 pm 
Poissa

masa kirjoitti:
Nyt on tuulilasit sun muut kuosissa. Kerroin lasiliikkeessä siitä vahauksesta, ja ne myi mulle sellaista suoja-ainetta joka on tarkoitettu sellaisten tahmaa erittävien puiden varalta. Siihen aineeseen ei tartu mitkään lehmuksen tai tammen sokerit. Kokeilin vahalla, eikä kyllä jäänyt mitään. Oli aika halpakin, vajaa 60e. Oli paljon huolettomampaa olla vedessäkin nyt.

Tällä kertaa ei ollut mitään ongelmaa Porin lokaaleiden kanssa. Yötä mä olin teltassa ja kun ei nukuttanut, niin olin hereillä jo joskus kuuden aikaan. Kävin tsekitteleen siinä sitten. Majakalla näin että siellä oli joku auto parkissa pari lautaa kyydissä, ja arvatkaa mitä. Se yks porilainen, mikä sen nimi nyt on, veteli niitä kuuluisia majakan mummon verkkoja pois vedestä. Vaklasin, ja sillä oli ilmeisesti joku naru veteen, jota pitkin se sai ne verkot sinne, ja pois kun halus ite mennä surffaan. Ei o mikään mummo niitä viimeksi parjattuja verkkoja vetänyt, vaan Porin lokrut!

Joo aika Vmäisia juttuja... mulla vedettiin yhellä yön yli reissulla viilto volkkarin kylkeen....
saa varmaan ottaa tulevaisuudessa kättäpidempää mukaan, prkl.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Syys 17, 2011 12:56 am 
Poissa

Vitunvitttu alkaa riittää nyt tää suomimeininki! Kävin tänään huvikseen ajamassa emikses jos ois ollu ees pientä tarjolla. Pari jäbää huito käsillä heti parkkiksella vittuun ja näytti fingerii. Yleensä kaikki on tuttui mut nää oli jotai bodarihomon näkösii jäbii. Nooh, tuskin siel mitää ois ollukaan. On mul parempaaki tekemist assholet vittu...

Profiili  

ViestiLähetetty: La Syys 17, 2011 1:29 am 
Poissa

Perämerellä toistaiseksi kaikki hyvin... Perusvinkkinä se, ettei kannata puhkoa ikinä epälokaalin autonrenkaita, sillä sittenhän ne uunot ei lähdekkään ihan vähän aikaan spoteilta pois! Nykyäänhän esim. Oulusta pääsee kätevästi ja halvasti Norjalaisilla lentäen emikseen ihan muutaman tunnin varoitusajalla jos vaan keliä pukkaa! VIVA LA PERÄMERI!

Profiili  

ViestiLähetetty: La Syys 17, 2011 8:11 am 
Poissa

joo, homma alkaa olla sairasta. multa poltettiin paku viime syksynä emiksessä kun olin ulkona. just sain sukkamakkaralla 15 sek hang faivia ja eiku alkaa näkyä savua rannalta. meikä juoksee mestoille ja vollkari tulessa. vittu. ketään ei näkyny missään. poliisiasiahan siitä tuli, mutta jeparit oli että ei mitään tsäänssiä löytää tekijää, mut tää on kuulemma yleistä nykyään suomen surffiskenessä, kuulemma bandidoksetkin sekaantunu asiaan... onneks vakuutus korvas jotain mut -68 klanarin vakuutusarvo ei oikein sykähdytä... saatana!

Profiili  

ViestiLähetetty: La Syys 17, 2011 6:01 pm 
Poissa

Masa, kokeilin muutama vuosi sitten lautaasi, ja jätin Volkin kojelaudalle 40e.
Lautasi otti huomattavasti paremmin aaltoon kuin ainoa omani. Ja autoitte
pukua päälle, koska siihen laitetut vetoketjut olivat käyttämättöminä
täysin jumissa, ei ollut omista suht riittävistä voimista kiinni.

Aioin kirjoittaa aiemmin , että Yyterissä tosiaankin vähänkin aurinkoisena
tulee puista vahaa

Mutta laudanvuokrarahat saaneena viitannet johonkin muuhun, ja mulla
on vain yksi lauta, ja minulla ei ole mitään tarvetta itse surffarina kuvaamiisi
juttuihin

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Marras 26, 2012 10:32 pm 
Poissa

Täysin uskomatonta meininkiä. No kun itse olin ekaa kertaa Pori Jazzeilla 90-luvulla ja kaupungilla ajelin ja raotin ikkunaa tietä kysyäkseni ,oli vastaus haista vittu.

Mutta hei, noi vahat ja naarmuttelut on todella säälittävää. Pitäkää nolot paikkanne, mä pysyn paikoissa missä on hyvä meininki ja hieman isommat aallot.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Marras 29, 2012 3:23 pm 
Poissa

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194780 ... ampua.html härmässä härmä meininki

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Marras 30, 2012 12:09 am 
Poissa

Kaksi ankkaa.

http://2.bp.blogspot.com/-76zbhqnp_WI/Tp7nQHLz32I/AAAAAAAABnE/p_5IKX5ZzJw/s1600/brian-bielmann-body-boarder-crashing-head-first-into-sand.jpg

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]