Longboard, surf ja snowscoot forum by www.offshore.fi

Tänään on Ti Huhti 23, 2019 1:04 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 114 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: Ma Joulu 23, 2013 12:48 pm 
Poissa

Sillävälin kun muu perhe asioi Ideaparkissa niin tämä mies suhaa tuhatta ja sataa Offshoreen 8-)

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Joulu 23, 2013 2:25 pm 
Poissa

Ei siellä myydä skibikejä :lol: , suuntaa espooseen siellä niitä on.

No ei vais, hyvä jos löysit itsellesi sopivan laitteen. Vähän harmittaa että skibike veti taas lyhyemmän korren, mutta samassa veneessä ollaan. Jos scooteilla lasku kieletty niin myös skibikellä on lasku kielletty. Laskun salliminen menee samalla kaavalla.

Ja jos meet vieraisiin keskuksiin niin kannattaa hyvissä ajoin olla yhteydessä sinne ja kysellä saako laskea. Nimim. Kolmessa keskuksessa turhaan käyneenä.

Mielakka 9.1.15

Laskukalusto SH4 Freeride ja Tmw '13 evolution "joulukuusi"

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Joulu 23, 2013 6:28 pm 
Poissa

Diy_tuner kirjoitti:
Ja jos meet vieraisiin keskuksiin niin kannattaa hyvissä ajoin olla yhteydessä sinne ja kysellä saako laskea. Nimim. Kolmessa keskuksessa turhaan käyneenä.

Hei! Missä keskuksissa käännytettiin portilla? Suomessa? viewtopic.php?f=10&t=38 on aika hyvä tietolähde ainakin Scoottailuun, enkä ole virheisiin törmännyt. Tosin en kyllä todellakaan kaikissa rinteissä ole käynyt. Sellaista hiljaista tietoa on ollut vuosia, että Himos ja Messilä eivät halua palveluitaan kaikille tarjota, mutta valinta on heidän.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Joulu 23, 2013 7:57 pm 
Poissa

Keskukset jotka "nihkeitä" snowscoottien, snowmotojen ja skibikejen kanssa ovat:

Himos
Messilä
Talma

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Joulu 23, 2013 11:30 pm 
Poissa

Nepä ne.

Onneks on tullut sen selkkauksen jälkeen aina tarkistettuu minne saa mennä laskee.

Tän illan oon kierrellyt levin vuokraamot ja karu totuus on että snowmotoja/scootteja tai skibikejä ei enään vuokrata levillä.

Olisin voinut kokeilla pari laskuu, pitää odottaa toiseen kertaan

Mielakka 9.1.15

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Joulu 31, 2013 6:26 pm 
Poissa

Hyvät uudet vuodet ja toivotaan kimpassa että saatais valkeeta tänne stadiin.

Mielakka 9.1.15

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Tammi 01, 2014 11:56 pm 
Poissa

Joulunaika teki loven kukkaroon ja snowscoot/skibikeasia nyt vähän jäissä :roll:

Profiili  

ViestiLähetetty: To Tammi 02, 2014 12:25 am 
Poissa

Sepä harmillinen vastoinkäyminen, mutta tulee se talvi ens vuonnakin. Nyt kyllä näyttää ettei tänne stadiin oo talvea tulossa. No säästetään ne laskurahat sitten auton vaihtoon

Mielakka 9.1.15

Profiili  

ViestiLähetetty: To Tammi 02, 2014 1:35 pm 
Poissa

Paljonko tuo skibike painaa? Se korkeus hieman askarruttaa kun luin skibikekokemuksia. Se kanssa kun sanoit et karkuremmi kädessä. Jos kaatuu niin sehän on sylissä. Jos ois jalassa niin et miksi sitä ei voi pitää jalassa?

Profiili  

ViestiLähetetty: To Tammi 02, 2014 3:24 pm 
Poissa

Itse asiassa kertaakaan syliin tullut vaikka pidän sitä ranteessa, mut kaatumista edeltävät nopeudet pitäny huolta että ei tule syliin vaan toimii "ankkurina" kun liu'un rinnettä pitkin.

Mun freeride painaa jotain 9,9kg ja siis täysjousto malli. Uudempi malli painoi alle 9kg. Futuretrendin sivuilta löydät uusimman skibiken mitat. Olisko ollu jotain 70cm istuin korkeus.

Itse koen karkuremmin käytön jalassa esteenä ainaskin skibiken kohdalla, jos pitää potkutella vauhtia se remmi ottaa kiinni, tai pitäisi lähtee kahville niin pujotella sitä lenkkiä jalasta.
Taitaa myös olla että mun karkuremmin remmi osa on vaan niin lyhyt ettei se sovellu jalkaan kiinnitettäväksi.

Pitäisi varmaan tehdä jonkunlainen bungee viritelmä että sen saisi jalkaan. No ei muutakun suunnittelemaan

Mielakka 9.1.15

Profiili  

ViestiLähetetty: To Tammi 02, 2014 7:06 pm 
Poissa

Ja tuosta korkeudesta lisää.
Oot teoriassa korkeammalla scootin päällä kuin skibiken päällä, mutta jos nouset seisomaan skibikellä niin tilanne tietenkin vastakkainen.

Ja se mitä tossa vähän aikaa bulletin kanssa väännettiin siitä suksi linjan korkeus erosta.
Ei sellasta ongelmaa oo näissä tän vuosikymmenen skibikeissä. Ja itse kun olen huoltanut sukset (kantit ja voitelu) niin sitä suksen alta lipsumista ei tapahtunut kuin kerran. Levin world cupin rinteen jyrkän osan alussa jäinen pälvi, yritin siihen kanttaa mut lipes alta. Noin sata metrii liu'uin alas ja sain skibikellä pysäytettyy vauhdin. Onneks oli se karkuremmi muuten olis skibike jäänyt ylös ja olisin alhaalta asti saanut köpötellä ylös hakee skibikeä. Mutta sit kahvipöytä keskusteluna käytiin tilannetta läpi ja todettiin että todistettiin, siinä veti moni muukin lipat ettei johtunut skibiken "suksilinjakorkeusero-syndroomasta".

Kumman sitten ikinä hommaatkaan niin kannattaa paneutuu siihen suksi/lauta huoltoon, ellet jo omaa tarvittavaa taitoa ja kalustoa. Parilla huntilla saa jenkeistä mm. Viilan(timantilla ja itse viilalla), gummi kiven, siklejä ja tietenkin voiteita. Itsellä menny noin viis hunttii noihin huolto kamoihin. Mutta on se sen väärti, kivempi laskee kun kantti puree ja suksi luistaa 8-)

Mielakka 9.1.15

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Tammi 12, 2014 1:59 am 
Poissa

Nonnii.

Laitetaan iso pyörä pyörimään. https://groups.google.com/forum/#!forum/skibike_finland
Tuolla skibike keskustelua jossa saa vapaasti kertoa ja kysyä skibikeistä. Riittää että omistaa google tilin ja hakee ryhmään. Kaikki pääsevät mukaan ketään ei jätetä ulkopuolelle, ellei rupea asiattomia kirjoittelemaan.
Tämän palopuheen jälkeen kaikille tuli selväks miten toimia

Mielakka 9.1.15

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Tammi 12, 2014 1:40 pm 
Poissa

Saa tuonne skibike_finland ryhmään tulla myös scuuttaajat sekä snowmotoista tietävät.

Google tiliä availemaan ja jäseneksi ryhtymään.

Mielakka 9.1.15

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Tammi 12, 2014 2:16 pm 
Poissa

Melko ahkeraan katsellut näitä skibike ja snowscoot videoita viikonloppuna. Skibikeissä hämää nyt yksi iso asia. Jalkoja onkin pidettävä tapeilla vierekkäin eli vapaa asento mahdoton. Jalkoja ei siis saa fillarista tutulla tavalla toinen jalka hieman edessä tai painoa enemmän toisella jalalla liikuteltua eteen tai taaksepäin. Entäs jos jalka luiskahtaa tapilta sen etupuolelle vaikka hypyn alastulossa niin tappihan iskee pohkeeseen. Tämä taitaa muodostua nyt kynnyskysymykseksi valinta asiassa :roll: .

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Tammi 12, 2014 3:00 pm 
Poissa

Liity victor tuonne skibike_finland keskusteluun

Mutta autetaan tässä myös.

Itse lasken silleen että olen niinku päkiöillä kun seison polkimilla, kun istustekelen ja kruisailen niin sitten tennarit on tapeilla kyydissä tai liu'uttelen niitä lumessa. Nopeasti katsottuna snowscooteissa ei hirveesti oo sitä tilaa siirrellä tennaria, tyyliin jos 40 tennari on deckin keskikohdassa niin olisko kuvien mukaan joku 10cm eteen ja taakse tilaa. Mut jos on lumilauta monot jalassa niin tila tietenkin pienenee. Ja eiks noissa scooteissa oo joku panta mikä pakottaa kengät samaan kohtaan että painojakauma olis valmistajan suunnittelemassa kohdassa.

Minkä takia niitä jalkoja pitäisi siirrellä laskun aikana, se on suurin kysymykseni?

Itse kun olen hyppinyt niin kertaakaan ei oo jalka lipsahtanut tapin etupuolelle, vaan taakse.

Mielakka 9.1.15

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Tammi 12, 2014 11:07 pm 
Poissa

Mulle sanottiin, että sitä pantaa ei tarvi edes käyttää jossei halua eikä jaloille ole mitään rajattua paikka kunhan on sillä tasolla joka on noin 40cm pitkä. Tasolla musta melko väljää. Silla pannalla ei ole laskemisen kannalta mitään tekoa, hypyissä sitä kuulemma voi käyttää hyödyksi ja useimmat laskee ainakin toinen jalka pannan kohdalla toinen hieman taaemapan samalla lailla kuin fillarissa kammet vie jalat etäälle toisistaan. Katselin, et leveyttä on kahta eri kokoa ja se runkoputken alapää on litistetty jalkatilan leveyden lisäämiseksi sanottiin offshoresta mm.

Jalkojen pitämisen vapaus nyt kiehtoo, koska varmaan sittenkin jotain streettitouhua meinaan, alastuloissa jnejne. Siinä snowscootti vie voiton. Sit kun videoista katsoo niin skibikessä melko korkea ja luonnoton asento jos seisovillaan ajaa vaikka nyt esimerkiksi pitkiä pressejä haluaisi hivuttaa ja pitäis painotella taakse ja alas.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Tammi 12, 2014 11:38 pm 
Poissa

En haluaisi olla ilkeä.

Onhan tämä luonnoton asento myös motocrossissa kun nousee seisomaan. Vai miten se on luonnotona?

Ethän sä myöskään alastulossa laita jalkaa maahan, lasket sitten scootilla tai skibikellä. Kuullostaa hassulta että scootti myydään turhilla varusteilla. Et jos ei sitä kerran tarvii niin miks se on siinä.

Ja jos haluu pitää jalkoja eri kohdissa niin miltä kuullostaa lumilauta :D

Mulla dc:n talvitennari on kokoa 42 joten 29cm pitkä. Jolloin kengällä on noin kymmennen senttiä mahdollista liikkumis tilaa. Ja nimenomaan kampi pakottaa jalat erikohtiin polkupyörässä, mutta se ei ole otollinen painojakauman kannalta.

Oot saanut saman kuvan noista videoista kuin moni muukin. Mutta itse viime talvena kun pohdin saman asian äärellä kuin sinä katselin kaikkia härveli videoita. Aloitin K-Track videoista, ne muuttu 3-ski videoihin, sitten löysin scoottaus ja snowmoto videoita ja katselin sekä yritin selvittää niitten "hypetyksen" salan. Että mikä siinä on juttu että lumilauta on sahattu poikki ja laitettu riisuttu bmx runko siihen. Olin jo menossa ostamaan scoottia kun vielä viimeisen kerran katselin videoita vimeosta. Sieltä löysin skibikestä vahingossa videoita, ja ihastuin heti siihen jousituksen innovatioon, ollaan niinku tultu kesä harrastuksen kanssa talven rientoihin.

Joten ei kannata liikaa töllöttää videoita, eikä myyjien puheita. Eikä meidän harrastajienkaan puheita kannata ottaa vakavasti. Jos se snowscoot näyttää ja tuntuu oikealta niin sitten kannattaa kokeilla ja tuumailla.

Ja loppuun vielä liittykää kaikki tonne group.googlen skibike_finland foorumille.

Mielakka 9.1.15

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Tammi 13, 2014 12:11 am 
Poissa

Jaa en nyt ihan lähde väittämiisi mukaan. Miksi dissaat snowscootia jos et ole testannut tai opetellut. Noista videoista käy aika paljon ilmi, youtuubi täynnä aloittelijavidoita - provideoita...kaikki hienoja sit kun menee skibike osastolle niin ei ne näytä enään miltään scooti videoiden jälkeen. Mulle merkkaa toi jalkojen vapaus ja streettimahkut niin paljon ja kokoajan enemmän kiinnostamaan streettisuuntaan. En väittänyt että se panta turha, sillä kai joku missiokin varmaan streetillä ja laskussakin. Laskemisessa luulen et siihen voi sivuttaistukeakin, korjatkaa jos ole väärässä. Jalkojen liike edestakaisin on tasapainon kanssa parempi ja fillaristakin saa silloin paremman "otteen". Katso scoottauksen oppiminen topiikkia niin siinä sillä yhellä kanssa jalat hieman viistosti edes ja takanapäin. Sit katso kaikkia snowscoot videoita ja googlaa skoottikuvii. Lopuksi katsoo skibikee jossa seisotaan jalat vierekkäin tapeilla. Mulla tulee lähinnä joku monoski nyt mielleyhtymänä skibikessä. Palautteena sinun vastaukset ovat olleet ihan asiallisia mutta edellinen tuo viimeisin hieman katkeran makuinen.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Tammi 13, 2014 1:15 am 
Poissa

Kyllä snowscoot on lähimpänä monoskiitä

Yritän pysyä sillä puolella että en lähtisi moralisoimaan scoottia tai scoottajia. Mutta välillä tulee sellainen olo etten aivan ole samalla hakkuu aukeella. Ja totesin että sinulle on piirtynyt sama kuva videoista kuin muillekkin, kaverini ovat kysyneet että Miksi, skibike?

En yritä avata enempää mieleni solmuja, mutta itseäni ihastutti innovaatio jousitukseen. Kunhan tuossa talous rupeaa vakiintumaan itsellä niin tilaan jousitetun scootin. Muuten siinä ei ole mitään enempää annettavaa kuin laudalla laskisi.

Ja skibikeistä on nihkeesti videoita, ja sitten on väärillä nimillä videoita. Snowscoottiin esim.1200 videota niin skibikeä kuvattu 300videota.

Olen valmis koe laskemaan scootilla mutta epäilen että antaisi mitään uutta mulle.

Tuohon streetti hommaan ei voi sanoa muuta kuin, onnea valitsemallesi tielle. Se on asia mihin on vaikea ottaa kantaa. Lähtötasosi on merkittävä asia, jos osaa laskee niin ei sillä oo mitään välii millä temppuilee. Onnistuu molemmilla samat temput.

http://www.youtube.com/watch?v=-Cr8QR2ja7Q

Siin on temppuiluu skibikellä. Tarvii vaan treenii. Kunhan tuossa kivikko aukeaisi niin pääsisi treenaa hyppimistä.

Mielakka 9.1.15

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Tammi 13, 2014 8:31 am 
Poissa

Sitten tuohon väärin nimettyihin videoihin. Scootti videoita löytyy hakusanoilla: snowmoto,smx,snowbike,skibob, skibike ja sitten tietenkin valmistajan mukaan kun hakee.
Sitten skibikeä kun hakee niin:skibike,skibob ja snowbike.

Sitten ruvetaan purkaa näitä termejä.

Snowscoot
Lumilauta pohjalle rakennettu bmx runkoinen laskuväline, tarkemmin en osaa määrittää.

Snowmoto
Lumilauta pohjalle rakennettu pidemmillä boardsettejä käyttävä bmx runkoinen laskuvälinen, eroaa scoottiin irroitettavalla penkillä.

Smx
North legionin valmistama kolmea suksea käyttävä laskuväline. Suurennettu stiga, mutta takasukset toimivat linkki tekniikalla, kallistaessa molemmat takasukset kallistuvat. Hankala opetella laskea, mutta kyllä siihen sitten tottuu. Painoa taisi olla 15-20kg

Snowbike
Polkupyörästä konversio suksilla tehty laskuväline. Hyvä keino käyttää kesäsin fillaria ja talveks ottaa rinteeseen. Itse koin sen pyörän purkamisen ongelmaksi. Ja ettei tuu jatkokysymyksiä, pyörästä pitää ottaa kampisarja irti, suksi setin mukana tulee tapit kampisarjan tilalle.

Skibob
Matalalla painopisteellä oleva skibike, polkupyörän geometriaa hyödynnetty. Jalka suksia pakollista käyttää, suksimonon pohjaan tulee monon kokoinen suksi jolla pystyy paremmin hallita tasapainoa. Jaloille on snadit tapit jossa voi välillä lepuuttaa jalkoja.

Skibike
Näitäkin on useampia eri toteutuksilla. Mutta periaate sama. Jalka tapit ja penkki, eikä tarvitse käyttää jalkasuksia. Runko geometria vähän korkeampi kuin skibobissa mutta silti nyky aikana matalempi kuin kymmenen vuotta sitten. Nykyään alle 80cm kun kymmenen vuotta sitten 90cm.

Mielakka 9.1.15

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Tammi 13, 2014 12:13 pm 
Poissa

Kaiken kirjoittelun ja videoiden mukaan Snowscootti on monipuolisempi. Fillarifoorumeita luin ja useat skibikeilijät siirtyneet snowscootiin tai suoraan aloittaneet sillä. Fillari-innostus on oman innostukseni takana. Aluksi ajattelin ihan vaan perheen kanssa laskettelua skibikellä, mutta sitten iskikin se tekemisen halu, vielä tässä kykenee 32 vuotiaskin.

Videot kertoo olennaisen ja hyvien videoiden määrä kertoo myös lajin helppoudesta sekä tosiasioista, jotka itsekin vasta viikonlopun aikana tajusin. Skibikessä sulla on vaan jalat vierekkäin niissä tapeilla eikä siittä tosiasiasta pääse mihinkään. Skibiken asentokin on hieman luonnoton, jos laskee seisaaltaan, en tiedä miltä tuntuu, koska en ole kokeillut, mut näyttää videoissa kamalalta.

Edellisten lisäksi skibikeissä on kapeat sukset. Niistä varmaan kaikki osaa tehdä johtopäätökset ja kuvitella tilanteen pehmeessä lumessa tai liukkaalla pressiboxilla. Ollaan oltu Ylläksellä keväisin pääsiäisenä ja ehkä metsälaskuakin silmälllä pitäen haluaisin leveet laudat.

Diu: Kirjoituksistasi huomaa kokemattomuutesi lajiin, olet liian innostunut skibikeistä ja et näe totuutta oikein silmin. Luulet, että annat paljon mutta todellisuudessa kirjoituksesi näsäviisaita ja ärsyttäviä. Niistä paistaa paasaus ja oman valinnan pönkitys :) Anteeksi suoraan sanominen! Skibike lajille et tee palvelusta tuolla tavalla. Olin jonkin aika sitten klikkauksen päässä skibiken ostosta kunnes luin kirjoituksesi.

Mene ja kokeile sitä snowscootia. Itsekin aijon tehdä niin. Tee myös opittuasi sellainen kunnollinen skibikevideo missä hyvännäköistä streettilaskua. Se ihmetyttää miksi et ole jo tehnyt sitä, koska sinulla on ollut skibike jo viimetalvesta. Vai onko niin, että sinäkin vain laskettelet sillä.

Minun kelkkaani on enään turha yrittää kääntää, olen päättänyt ostaa Snowscootin!

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Tammi 13, 2014 2:46 pm 
Poissa

Kuten olen todennut että se ei ole minun asia millä lasket. Ja olen yrittänyt vain tuoda oman näkemyksen. Tiedän että olen innokkaana ja kärkkäänä kommentoimassa. Ja aiheutan yleistä pahennusta.

Mutta onneksi löysit oman laitteesi ja toivottavasti olet tyytyväinen ostokseesi. Itse en ole hetkeäkään katunut ostostani. Se on pää asia.

Moikkaillaan rinteessä jos nähdään.

Mielakka 9.1.15

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Tammi 13, 2014 2:51 pm 
Poissa

Sitten olen huomannut sellaisen asian että vaikka yritin selventää itselleni viktorin kysymyksiä, en saanut selkoa niihin. Eli olit jo päättänyt ennen jouluu scootin.

Tuli vähän turhauttava fiilis

Mielakka 9.1.15

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Tammi 13, 2014 8:51 pm 
Poissa

Tässä männä viikolla tein päätöksen, rahoja en ole lyönyt vielä tiskiin mihinkään. Silti päätöstäni ei nyt pyörretä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 14, 2014 11:53 am 
Poissa

Diy_tuner kirjoitti:
Sitten tuohon väärin nimettyihin videoihin. Scootti videoita löytyy hakusanoilla: snowmoto,smx,snowbike,skibob, skibike ja sitten tietenkin valmistajan mukaan kun hakee.
Sitten skibikeä kun hakee niin:skibike,skibob ja snowbike.

Skibob
Matalalla painopisteellä oleva skibike, polkupyörän geometriaa hyödynnetty. Jalka suksia pakollista käyttää, suksimonon pohjaan tulee monon kokoinen suksi jolla pystyy paremmin hallita tasapainoa. Jaloille on snadit tapit jossa voi välillä lepuuttaa jalkoja.

Skibike
Näitäkin on useampia eri toteutuksilla. Mutta periaate sama. Jalka tapit ja penkki, eikä tarvitse käyttää jalkasuksia. Runko geometria vähän korkeampi kuin skibobissa mutta silti nyky aikana matalempi kuin kymmenen vuotta sitten. Nykyään alle 80cm kun kymmenen vuotta sitten 90cm.

-Ei pidä paikkaansa, Snowscoot on Snowscoot ja skibike skibike. Snowscoot videoita ei löydy Smx videoista ellei sitten Smx videolla mennä Snowscootillakin.

-Korjataan tuota sekavuutta hieman. Skibikessä on kapeat sukset. Snowscoot ja -moto on leveillä laudan tyyppisillä suksilla. Skibikejä löytyy myös ilman penkkiä eli ei se ole se määritelmä. Skibiken erottaa muista tuppien päällä seisominen. Snowscoot ja Snowmoto on tasolla seisomista ilman tuppeja. Tupeista voidaan käyttää nimeä tappi. Snowscootissa ja motossa ei ole jalkatappeja vaan jalkataso.

-Skibiken ja skibobin ero on vain jalkatupeissa. Skibikessä on jaloille tupit ja skibobissa ei ole. Skibobbeja löytyy korkeita ja matalia, jopa yhtä korkeita kuin skibike.

-Kaikki noi yhdessä on snowbikeilyä, silleen ainakin keskieuroopassa asia käsitellään. Mayerhoffissa on snowbike, alue ei erikseen snowscoot tai skibike aluetta.

Näin meitsille selostettiin Itävallassa, tulin viikko sitten! Lisää kaikkia kysymyksiä voi esittää sillä otin paikallisesta epävirallisesta vuokraamosta skibike kurssin sellaiselta vanhalta skibike jäärältä!

Aikomukseni on alkaa antamaan opetusta snowscoot-skibike-skibob.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 14, 2014 2:04 pm 
Poissa

Skibiken ja skibobin merkittävin ero on jalkasukset ja tapit.

Ja unohdin aivan tuon lauta suksi eron.

Sitten kun smx taitaa olla ainoastaan north legionin valmistama. Niin epäilen että siihen löytyy 15k videota netistä. Eli sinne hakusana kenttään ollaan lyöty kaikki mahdolliset alalaji nimikkeet.

Mielakka 9.1.15

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 14, 2014 3:06 pm 
Poissa

Skibobbeja on kahtalaista, jalkasuksellista eli sellaista minkä tunnistaa takasuksen nousevasta etuosasta joka nousee runkoon kiinni ja sellaisia joissa on samat sukset kuin skibikessä. Ainoa ero on skibikeen jalkatappien tai tuppien puuttuminen. Ei muuta. SMX alalajiin voi liittää stiigat joihin lisätty bmx tanko :)

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 14, 2014 4:57 pm 
Poissa

Ota ski biker yhteyttä Offshoreen. Saat meiltä opetukseesi ilmaiseksi käyttöön snowscootit Tampereen alueella + Sappeeseen.

http://laudalle.wordpress.com/

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 14, 2014 8:40 pm 
Poissa

No niin herrasväki. kerran mua ei ymmärretä ssanoin niin pitää siis lisää kuvia.

Kuva
siin olis stalmach:in skibike, tosin aika matalaa mallia. jonka kanssa joutuu käyttää suksia jaloissa. sen takia siinä ovat nuo snadit tapit joille voi nostaa jalkansa kun laskee suoraan.

Kuva
Sitten uusin sledgehammerin skibob racer, tämäkin suhteellisen matala, olisko ollu 56cm. ja lisäsuksien käyttö "pakollista".

Kuva
taas stalmach:in skibob, mut tästä näkee konkreettisesti sen että jaloissa on sukset eli jalkasukset

Kuva
siin sitten taas Firem:in valmistama skibike. kuten näkyy niin tapit suunnitelu kengille ja kenkien pitämiseen.

Kuva
Lenz sportin skibike.

Snowscoot
Kuva

Snowmoto
Kuva

smx
Kuva

Kuva
Tommosen hommaan jos joskus scootin ostan. meinaa on täysjoustoo scooteissakin tarjolla, mutta hintalappu on sellainen että omassa tapauksessa pitäisi tunkea aika syvälle taskuun käsi et saisi rahat tollaseen.

Valkeniko kaikille nyt skibiken ja skibobin erot? Ei ollut vaikea.

Lainaa:
-Ei pidä paikkaansa, Snowscoot on Snowscoot ja skibike skibike. Snowscoot videoita ei löydy Smx videoista ellei sitten Smx videolla mennä Snowscootillakin.

Tässä on ristiriita, ymmärän että snowscoot on snowscoot jne. Mut miten vimeo tai youtube erottaa sen että siellä pyyhältää snowscoot eikä skibike. AIVAN. se videon lisääjä laittaa siihen hakusana kenttään että millä sanoilla se video löytyy. jos siihen lyö vaikka "smx" niin hakiessa smx videoita niin sieltä löytyy se video missä leikitään snowscootilla. Ei se väärin ole mutta juuri tuota ostajan näkökulmaa se vääristää kun snowscoottiin löytyy esim, 15k videota. kun taas skibike videoita löytyy esim.1k.

Ja saako udella SkiBiker että millä skibikellä sä lasket?

Mielakka 9.1.15

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 14, 2014 9:38 pm 
Poissa

Diy_tuner kirjoitti:
No niin herrasväki. kerran mua ei ymmärretä ssanoin niin pitää siis lisää kuvia.

stalmach:in skibike, tosin aika matalaa mallia. jonka kanssa joutuu käyttää suksia jaloissa. sen takia siinä ovat nuo snadit tapit joille voi nostaa jalkansa kun laskee suoraan.

Sitten uusin sledgehammerin skibob racer, tämäkin suhteellisen matala, olisko ollu 56cm. ja lisäsuksien käyttö "pakollista".

taas stalmach:in skibob, mut tästä näkee konkreettisesti sen että jaloissa on sukset eli jalkasukset

Valkeniko kaikille nyt skibiken ja skibobin erot? Ei ollut vaikea.

Ja saako udella SkiBiker että millä skibikellä sä lasket?

Diy_tuner kirjoitti:
Skibiken ja skibobin merkittävin ero on jalkasukset ja tapit.

Nyt oot aika sekaisin. Skibikeissä kuten itsekin mainitsit ei käytetä suksia jaloissa, mutta skibobeissa käytetään se on se ero jalkatappien lisäksi. Skibobbeja ei voi ajaa seisten jalkatapeilta, yritä nyt ymmärtää, jos et ymmärrä niin mene laskemaan sellaisella. Skibobbeja voi käyttää myös ilman ja noi tupit on lepuutustelineet hissinousuja varten, ihan kamala laskee jalat tupeilla. Skibobbeja ei ole siis tarkoitettu ajaa tupeilta Se rajaa eron skibikestä. Alpeilla olen laskenut skibobilla, suomessa ei kenelläkään varmaan ole skibobbia.

Toiseksi lepuutustupeille ei laiteta jalkoja kun sukset jalassa laskee, sekin kertoo jo sanoomaani oikeaksi.

Omat on SH carver
Kuva

ja Jykk One ja kyseinen väri
Kuva

teetkö jotain listaa ihmisistä kun samaa kysyt kaikilta mm suomi24 puolella

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 14, 2014 9:50 pm 
Poissa

Puhuimme molemmat samasta asiasta, mutta emme ymmärtäneet toisiamme. Molemmat sanoimme eri tyylillä. Että skibobilla sukset jalassa, skibikellä ilman. Ja yritinkin sanoa että ne tapit skibobissa on suunniteltu suksien lepuutukseen.

Ja ihan uteliaisuuttani kyselen, suomi24 kyselin foxilta sen kommenttien takia. Vähän sama syy tässäkin. Että juttelenko ihmisen kanssa joka on nähnyt kuvissa skibikejä.

Mielakka 9.1.15

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 14, 2014 9:51 pm 
Poissa

Ja kiitos Offshorelle Snowscootin käyttömahdollisuudesta!

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Tammi 15, 2014 8:11 pm 
Poissa

Se stalmachin laite oli skibob eikä skibike. kiitoksia tästä huomautuksesta.

(Hallinto poisti osan tästä viestistä)

Mielakka 9.1.15

Profiili  

ViestiLähetetty: To Tammi 16, 2014 12:35 pm 
Poissa

Mut asiaan. Sappeelle lauantaina. Itse olen menossa ja kivaa olis nähdä muitakin scoot/moto/skibike porukkaa.

(Hallinto poisti osan tästä viestistä)

Mielakka 9.1.15

Profiili  

ViestiLähetetty: To Tammi 16, 2014 2:23 pm 
Poissa

Nyt liikutaan aluella joka ei kuulu tänne eikä aiheeseen, laittakaa privaviestejä asiasta keskenänne. Harkinnassa viestien poisto tai modaus!

Edit: Viestejä poistettu ja editoitu yläpuolelta ja alapuolelta tätä viestiä!

http://laudalle.wordpress.com/

Viimeksi muokannut drzilton päivämäärä To Tammi 16, 2014 3:13 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 114 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]