Longboard, surf ja snowscoot forum by www.offshore.fi

Tänään on Ti Helmi 19, 2019 9:48 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 114 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: To Tammi 16, 2014 3:10 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 9:11 pm
Viestit: 535
Keskusteli meni asiattomaksi ja asiattomat viestit poistettu. Jatkossa harkintaa viesteihin. Muistakaa, että olette kaikki tankoja ohjailevia. Pysytään siis yhdessä yhtenä.

_________________
http://www.facebook.com/snowscoot
http://fi-fi.facebook.com/www.offshore.fi/
http://www.offshore.fi

http://laudalle.wordpress.com/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: Pe Tammi 17, 2014 8:52 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 20, 2013 8:11 am
Viestit: 11
Höh, tämä oli varsin viihdyttävää lukemista töissä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: La Tammi 18, 2014 2:19 pm 
Poissa

Liittynyt: La Joulu 21, 2013 2:01 pm
Viestit: 23
Paikkakunta: kalpalinna.com
Noista joustoista vielä skibike, smx ja scoot. Kovii pakkasii, niin ilma-öljy iskaria ei kannata ulos viedä, menee stefat pilalle ja sylkee öljyt ulos ja kun kilahtaa pohjaan niin särkee. Kuinka noissa skibikeissä linkkujen nylonipinnat suojattu kunnolla. Jos täysjouskarilla menis nyt ajaan niin linkkujen nylonit ei tykkäis pakkasesta ja vois mennä täpäri pilalle. Lenzeissä on ollu ongelmii kuulemma linkkusysteemeis ja joustoja pamahdellu pakkasilla. Pehmeen lumen kanssa tarkkana, skibikessä. Menee akseli katki jos sinne suksen ja takaswingin kiinnikkeen väliin jää lunta tai jäätä, pahimmassa tapauksessa aluslevy korkkaa rakenteesta. Lentsiltä vastasivat, kun kysyin, et ne on laittaneet pakkasrajan skibikeihinsä just joustojen takii ja offaria ei suositella lumen kertymisen vuoksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: La Tammi 18, 2014 5:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 11, 2013 8:15 am
Viestit: 10
Menee Offtopikiksi mutta menköön. Kiistelty aihe maastopyöräilijöiden keskusteluissa kaikilla alueilla maapallolla missä lämpötilat menee -10 luokkaan ja alle. 0- -7 asteen välillä ei ole mitään vaaraa. -7 on kriittinen raja nestejarruille ja silloin kunnolliset nesteet.

Skibikeissä pitää olla kunnon öljyt iskareissa ja mm laakereissa erityisesti joustojen. Huomioikaa ilman kylmenemisestä johtuvat "paineen laskut iskarien ilmasäiliössä". Osapaineen lasku aiheuttaa iskarille pohjaamista. Pohjaaminen syy miksi iskarit ei kestä talvella kovilla pakkasilla, kun mennään -1 asteen säädöillä. Noissa iskareissahan on säädöt sitä varten, että niitä säädellään tämän tästä kelin mukaan. Kesällä täysjouskissa ei tarvitse pyörästä säädellä joustoja, kun liikutaan plussan puolilla. Jokainen on varmaan ajanut autolla pakkasella ja auto tuntuu kovalta (jäykältä koska nivelien toiminta hidastuu) ja koliseekin (välykset isonevat). Talvella saa iskaritkin melko helposti vuotamaan.

Tuosta lumen ja jään tukkiutumisesta ja linkkusysteemien rikkoontumisesta en osaa sanoa mitään muutakuin pitäkää lumettomana ne paikat. Kertyy kyllä snowscootiinkin siihen jalkatilan etupuolellekin melko lumikökkö joskus. Joka metsälaskun jälkeen saa potkasta paikan puhtaaksi.

Tässä nopea linkki http://bicycles.stackexchange.com/quest ... zing-temps


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: La Tammi 18, 2014 7:25 pm 
Poissa

Liittynyt: La Joulu 21, 2013 2:01 pm
Viestit: 23
Paikkakunta: kalpalinna.com
Diy_tuner kirjoitti:
Kuva
Tommosen hommaan jos joskus scootin ostan.


Lienee samaa ongelmaa lumen ja pakkasen kanssa tuossa täysjousitetussa snowscootissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: La Tammi 18, 2014 9:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 10:31 am
Viestit: 58
Victor kirjoitti:
Noista joustoista vielä skibike, smx ja scoot. Kovii pakkasii, niin ilma-öljy iskaria ei kannata ulos viedä, menee stefat pilalle ja sylkee öljyt ulos ja kun kilahtaa pohjaan niin särkee. Kuinka noissa skibikeissä linkkujen nylonipinnat suojattu kunnolla. Jos täysjouskarilla menis nyt ajaan niin linkkujen nylonit ei tykkäis pakkasesta ja vois mennä täpäri pilalle. Lenzeissä on ollu ongelmii kuulemma linkkusysteemeis ja joustoja pamahdellu pakkasilla. Pehmeen lumen kanssa tarkkana, skibikessä. Menee akseli katki jos sinne suksen ja takaswingin kiinnikkeen väliin jää lunta tai jäätä, pahimmassa tapauksessa aluslevy korkkaa rakenteesta. Lentsiltä vastasivat, kun kysyin, et ne on laittaneet pakkasrajan skibikeihinsä just joustojen takii ja offaria ei suositella lumen kertymisen vuoksi.


Tänää oli serenassa -14astetta, eikä ollut mitään ongelmaa iskarien kanssa. siitä iskarista säädetään omaan painoon sopiva jousikireys ettei se iske pohjaan. itse olen niin kevyt että mulla on niin löysällä kuin vaan voi, eli ettei jousilevy ole irrallaan maksimi ulosvedossa. Ja onko joltain irronnut suksen kiinnike jään paakkuntumisen johdosta? Koska omasta mielestä ja ihan fysiikan lakeja taas noudattaen niin se jää antaa kaikissa noissa tilanteissa periksi ennen hajoamista. Ja mikä olis lenzin mukaan pakkasraja, olisko sama kuin applen tuotteissa(pakkanen ja takuu raukee). Sitten aika ristiriitainen kommentti offarista lenziltä, niiden videoissa mennään offarissa ja merkityllä rinteellä.

Ski Biker kirjoitti:
Menee Offtopikiksi mutta menköön. Kiistelty aihe maastopyöräilijöiden keskusteluissa kaikilla alueilla maapallolla missä lämpötilat menee -10 luokkaan ja alle. 0- -7 asteen välillä ei ole mitään vaaraa. -7 on kriittinen raja nestejarruille ja silloin kunnolliset nesteet.

Skibikeissä pitää olla kunnon öljyt iskareissa ja mm laakereissa erityisesti joustojen. Huomioikaa ilman kylmenemisestä johtuvat "paineen laskut iskarien ilmasäiliössä". Osapaineen lasku aiheuttaa iskarille pohjaamista. Pohjaaminen syy miksi iskarit ei kestä talvella kovilla pakkasilla, kun mennään -1 asteen säädöillä. Noissa iskareissahan on säädöt sitä varten, että niitä säädellään tämän tästä kelin mukaan. Kesällä täysjouskissa ei tarvitse pyörästä säädellä joustoja, kun liikutaan plussan puolilla. Jokainen on varmaan ajanut autolla pakkasella ja auto tuntuu kovalta (jäykältä koska nivelien toiminta hidastuu) ja koliseekin (välykset isonevat). Talvella saa iskaritkin melko helposti vuotamaan.

Tuosta lumen ja jään tukkiutumisesta ja linkkusysteemien rikkoontumisesta en osaa sanoa mitään muutakuin pitäkää lumettomana ne paikat. Kertyy kyllä snowscootiinkin siihen jalkatilan etupuolellekin melko lumikökkö joskus. Joka metsälaskun jälkeen saa potkasta paikan puhtaaksi.

Tässä nopea linkki http://bicycles.stackexchange.com/quest ... zing-temps


Niinkuin tuossa linkin keskustelussa todettiin niin ilma-iskarissa paineen aleneminen on luokkaa 10%, pakkasen ollessa -10 ja -20 välillä. eli jos iskarin jousto on 100mm niin paineen alenemisen myötä iskari joustaa silti 100mm mutta jäykemmin. Koska öljyn viskositeetti muuttuu kylmässä, mutta ei niin etteikö niitä voisi käyttää kylmässä. Nykyään iskareihin lyödään järjestään täyssynteettisiä öljyjä. jolloin tuo nesten ulos sylkeminen vähentyy. kun googlettaa viskositeetin sae arvon niin selviää että ei tarvitse mitään tehdä iskareille kun lähtee laskee.
25w talviviskositeetti luokitus, pumppaus lämpötilan raja -15astetta. jos kukaan on moottoriöljyjä kokeillu niin tietää ettei 25w öljy mitään notkeeta iskari öljyä ole.
10w öljyssä jota yleisesti lyödään noihin iskareihin, on sitten motocross tai skibike. niin pumppaus lämpötila on -30astetta.
toisin sanoen -30asteen pakkasilla voi olla iskarin hajoamis vaara. mutta muuten en suitsisi hysteriaa iskareiden hajoamisesta. koska yleisin syy iskarin hajoamiseen on että säädetty löysälle ja hyppyristä flätille, sitten iskari pohjaan. kyllä siitä iskari ottaa kipeetä mut kyllä se pidemmän päälle ottaa jalkoihinkin jos scootilla/motolla hyppii flätille kokoajan.

Ja jos skibiker sun autossa välykset on niin isoja että rupeaa pakkasessa kolisee niin en haluis olla kesä helteellä kyydissä. ja autossakin on iskarit suunniteltu että kestävät normaalia käyttöä talvella, ei niissä iskarit muutu merkittävästi kylmässä, tai no tietenkin äärilämpötiloissa kaikki antaa periksi. mutta suomessa harvemmin sellaisia lämpötiloja on että iskarit autossa muuttuu jäykiksi.

_________________
Leville 31.1-7.2.15
Karjala turnèè 25.2-4.3.15
Rukalle 16.1-18.1.15
Mielakka 9.1.15

Laskukalusto SH4 Freeride ja Tmw '13 evolution "joulukuusi"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: La Tammi 18, 2014 9:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 11, 2013 8:15 am
Viestit: 10
Hyvä vastaus, selvensi varmasti monia aprikoivia, öljyjä kannattaa siis vaihdella ja vältää kosteuden siirtymistä liukupintoja pitkin jousituksen sisälle. Tosi asia on, että pakkasellamjoustot pohjaa herkemmin. Mites löytyykö vastausta noihin linkkujen liukupintojen narinoihin pakkasella?

Mun autossa (toyota verso) kolisee pakkasella etupäässä nivelet ei iskarit. Pakkasella -10 jälkeen, koiranluu varmaan menossa väljäksi.

Laakerit pitää varmaan olla abec-7 vähintään, jos laakereilla toteutettu ratkaisu.

Oliko serenan streetti jo valmista? Oliks hyppyreitä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: La Tammi 18, 2014 10:06 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 10:31 am
Viestit: 58
Tänään olin pieni muotoisilla testipäivillä future-trendin välineillä.

Eli heti kättelyssä joudun perumaan puheitani, laskutekniikan oppii kahdella tamppaamis kerralla. Siis kävellen rinteen reunaa noin kymmenen metriä ja siitä lasku alaspäin.

Kokeilin ensiksi Bikeboardin snowscoottia, oli haastavaa saada leikkaavaan käännökseen. tai siis ei haastavaa vaan outoa, koska olin skibikellä tottunut driftaamiseen. että tietyssä pisteessä suksi/lauta lähtee luisumaan. Scootilla täys mahdottomuus saada luisuavaa laskua. Kuitenkin pääsin leikkaavaan laskuun mukaan ja helppoa kun pääsi liikkeelle. mutta scootilla sellainen vika/ominaisuus että nopeus kasvaa älyttömän nopeasti jolloin tulee matkustaja olo, ainut tapa nopeasti pysäyttää oli hallittu kaatuminen. Ja scoot vaati ensikertalaisena aika leveän rinteen, kääntösäteen takia. mutta muutaman laskun jälkeen jäi kuiva maku suuhun scootista. vaatisi pitkän mäen että tulisi oikeuksiinsa.

Sitten otimme snowmoton, Huomattavasti helpompi hallita. Antaa mahdollisuuden luisuttaa suksea ja penkki antaa tukea kanttaamiseen. Snowmoto ei vaadi pitkää rinnettä eikä leveää baanaa, jotenkin varmemmin hallittavissa tuo snowmoto. Mutta on siinä jotain huonoakin. Tasaleveät sukset ja tasapituudet ovat snowmoton heikkous, leikkaava lasku vaatii enemmän painetta suksille. Mutta itse kiinnostuin niinkin paljon snowmotoon että joutuu ehkä kesällä ostaa evolution moton.

Ja tietenkin laskimme skibikeillä. Uus sh5 on aika hyvä malli jos kiinnostusta on. helppo laskea, miellyttävä laskuasento ja iskari jäykkyydet juuri sopivat. mutta vielä paljon on sledgehammerilla tekemistä tuon kanssa, vielä joitakin parannuksia voisi tehdä niin olis bueno laite. Kääntösäde oli alle 8metriä mikä on huomattava parannus edelliseen malliin.

Ja sledgehammerin vetolaite on ehdoton ja pitkästä aikaa hyvä lisäys laskettelulisävarusteisiin. Suosittelen sitä snowscoottaajille ja snowmotoilijoille, tuo hirvittävästi mukavuutta nousuihin. ja toimii myös karkuremminä.

_________________
Leville 31.1-7.2.15
Karjala turnèè 25.2-4.3.15
Rukalle 16.1-18.1.15
Mielakka 9.1.15

Laskukalusto SH4 Freeride ja Tmw '13 evolution "joulukuusi"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: La Tammi 18, 2014 10:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 10:31 am
Viestit: 58
Ski Biker kirjoitti:
Hyvä vastaus, selvensi varmasti monia aprikoivia, öljyjä kannattaa siis vaihdella ja vältää kosteuden siirtymistä liukupintoja pitkin jousituksen sisälle. Tosi asia on, että pakkasellamjoustot pohjaa herkemmin. Mites löytyykö vastausta noihin linkkujen liukupintojen narinoihin pakkasella?

Mun autossa (toyota verso) kolisee pakkasella etupäässä nivelet ei iskarit. Pakkasella -10 jälkeen, koiranluu varmaan menossa väljäksi.

Laakerit pitää varmaan olla abec-7 vähintään, jos laakereilla toteutettu ratkaisu.

Oliko serenan streetti jo valmista? Oliks hyppyreitä?


Rautaa ainoastaan rinteessä. Ja ei niitä öljyjä kannata rupee vaihtelee, jos hajoo niin päivittää sitten ilma iskareihin. sh4 freeriderissä ainoat laakerit on ohjauksessa. Ne nylon puslat ei ota kipeetä koska ovat suunniteltu kohteeseensa.

_________________
Leville 31.1-7.2.15
Karjala turnèè 25.2-4.3.15
Rukalle 16.1-18.1.15
Mielakka 9.1.15

Laskukalusto SH4 Freeride ja Tmw '13 evolution "joulukuusi"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: La Tammi 18, 2014 10:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 11, 2013 8:15 am
Viestit: 10
No bikeboardia ja snowscootia ei voi edes samana päivänä verrata keskenään ;) Pidetään kuitenkin joku taso näissä keskusteluissa eli jätetään potkulautaskootterit finnscooter foorumille. Skibikekeskustelussa ois kans kiva jos vaan puhuttais skibikeistä.

Nylonit ei kyl tykkää kovasta pakkasesta :(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: La Tammi 18, 2014 11:03 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 10:31 am
Viestit: 58
scootti se on niinkuin on muutkin, ei se laskutapa muutu merkillä. Ja halusin tuoda vain näkemykseni. Silti skibike on se ykkös juttu.

mikä sille nylonille tulee kun se on omassa pesässään eikä pääse liikkumaan. niin pieni tila ettei sinne laakeria sovi laittaa.

_________________
Leville 31.1-7.2.15
Karjala turnèè 25.2-4.3.15
Rukalle 16.1-18.1.15
Mielakka 9.1.15

Laskukalusto SH4 Freeride ja Tmw '13 evolution "joulukuusi"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: Su Tammi 19, 2014 12:40 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 10:31 am
Viestit: 58
Diy_tuner kirjoitti:
mikä sille nylonille tulee kun se on omassa pesässään eikä pääse liikkumaan. niin pieni tila ettei sinne laakeria sovi laittaa.


PA 6 - NYLON - POLYAMIDI
Pa6 - Nylon - Polyamidin ominaisuuksia

Ominaispaino 1,18 g/cm3
Käyttölämpötila -40°C - +80°C
Veto- ja puristuslujuus eivät ole kovin hyviä
Lämmönkestävyys ei ole muovilaaduista parhaimpia
Suuri veden imeytyminen
Hyvä vaimennuskyky
Erinomainen kulutuskestävyys
Kitkakerroin pieni
Hyvät eristysominaisuudet sähköteollisuuteen

Pa6 - Nylon - Polyamidin ominaispiirteet

hyvä mekaaninen lujuus ja kemiallinen kestävyys
kulutuskestävyys hyvä myös karkealla vastinpinnalla
hyvä väsymislujuus - vaimentaa tärinää
kestää useimpia hiilivetyjä (liuottimia) sekä emäksiä
itsestään sammuva
materiaalia seostamalla ja lujittamalla voidaan:
parantaa lujuutta ja jäykkyyttäparantaa lämmönkestävyyttäpienentää kitkakerrointa

Huomattavaa

veden imeytyminen jopa 10%
UV-säteily vahingoittaa stabiloimatonta materiaalia
PA ei kestä useimpia happoja
Huono lämmönjohtavuus

Vähän tutkin nylonin ominaisuuksia. 8-)

_________________
Leville 31.1-7.2.15
Karjala turnèè 25.2-4.3.15
Rukalle 16.1-18.1.15
Mielakka 9.1.15

Laskukalusto SH4 Freeride ja Tmw '13 evolution "joulukuusi"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: Su Tammi 19, 2014 11:50 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 11, 2013 8:15 am
Viestit: 10
Oletko testannut oikeaa snowscootia, laskemiseen vaikuttaa ratkaisevasti runko ja sen geometria. Lautasetit ja niiden laatu, rakenne ja muodot. Aivan samalla tavalla skibikejä on erilaisia. On siis tyhmää väitää kaikkia potkulautoja snowscooteiksi. Samalla tavalla voisi ilmaista kaikki skibobit skibikeiksi. No noi asiat tiesitkin. Ei siittä enempää, jatketaan skibikeissä, niissä on paljonkin eroja.

Eilen tutkailin skibikee ja totesin narinaa takapäästä. Tulee nivelestä (nylon?), ehkä se on saanut kosteutta. En ole voidellut sitä, koska tiedän että se turpoaa jos voitelee ja sit jumittaa pahemmin sen jälkeen. Vielä se ei jumita mutta narina ärsyttää.

Tulin sellaiseen päätökseen, että skibikeä ei kannata viedä kovasta pakkasesta suoraan lämpimään autotalliin, jos silloin lumen sulaessa sinne on päässyt kosteutta ja vähän ottanut itteensä toistokertojen jälkeen.

Oliko Serenassa streetti ja hyndät kunnossa? Jos vaikka ajelis jokupäivä mestoille.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: Su Tammi 19, 2014 12:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 10:31 am
Viestit: 58
Ski Biker kirjoitti:
Oletko testannut oikeaa snowscootia, laskemiseen vaikuttaa ratkaisevasti runko ja sen geometria. Lautasetit ja niiden laatu, rakenne ja muodot. Aivan samalla tavalla skibikejä on erilaisia. On siis tyhmää väitää kaikkia potkulautoja snowscooteiksi. Samalla tavalla voisi ilmaista kaikki skibobit skibikeiksi. No noi asiat tiesitkin. Ei siittä enempää, jatketaan skibikeissä, niissä on paljonkin eroja.

Eilen tutkailin skibikee ja totesin narinaa takapäästä. Tulee nivelestä (nylon?), ehkä se on saanut kosteutta. En ole voidellut sitä, koska tiedän että se turpoaa jos voitelee ja sit jumittaa pahemmin sen jälkeen. Vielä se ei jumita mutta narina ärsyttää.

Tulin sellaiseen päätökseen, että skibikeä ei kannata viedä kovasta pakkasesta suoraan lämpimään autotalliin, jos silloin lumen sulaessa sinne on päässyt kosteutta ja vähän ottanut itteensä toistokertojen jälkeen.

Oliko Serenassa streetti ja hyndät kunnossa? Jos vaikka ajelis jokupäivä mestoille.


Varmaa että narina tuli nimenomaan linkin nivelestä. eikä sen pitäisi niin paljoa turvota jos saa kosteutta. ja teit aivan oiken kun veit suoraan lämpimään että sulaa ja kuivuu kunnolla sun skibike. kauanko oot laskenut carverilla, itse kohta laskenut vuoden ja ei oo viel kummassakaan linkissä kulumaa, tehtaan kiilto vielä tallella

ei ollut hyppyrii, vain rautaa, tai no hissijonon tappaja oli käytössä

_________________
Leville 31.1-7.2.15
Karjala turnèè 25.2-4.3.15
Rukalle 16.1-18.1.15
Mielakka 9.1.15

Laskukalusto SH4 Freeride ja Tmw '13 evolution "joulukuusi"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: Su Tammi 19, 2014 10:11 pm 
Poissa

Liittynyt: La Joulu 21, 2013 2:01 pm
Viestit: 23
Paikkakunta: kalpalinna.com
Yksi syy voisi olla kondenssi. Jos oot vienyt skibikesi kylmästä lämpimään autotalliin ja tallissa hieman kostea ilma niin kosteus voi kondensoitua sellaiseen paikkaan mikä ei tykkää kosteudesta. Jos oot toistanut saman jutun useasti monena vuotena niin mahdollista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: Su Tammi 19, 2014 10:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 10:31 am
Viestit: 58
Mutta kondenssi ei muodostu tilaan joka on tiivis. Ja jos nyt esim. Viet skibiken sunnuntaina talliin ja otat seuraavana lauantaina käyttöön, niin kosteutta ei enään ole linkin nylonissa. Jos siihen nyt mitään oo edes imeytynyt.

Onhan ulkoilmassakin kosteutta joka voisi imeytyä siihen nyloniin, todella epätodennäköistä.

_________________
Leville 31.1-7.2.15
Karjala turnèè 25.2-4.3.15
Rukalle 16.1-18.1.15
Mielakka 9.1.15

Laskukalusto SH4 Freeride ja Tmw '13 evolution "joulukuusi"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: Su Tammi 19, 2014 11:28 pm 
Poissa

Liittynyt: La Joulu 21, 2013 2:01 pm
Viestit: 23
Paikkakunta: kalpalinna.com
Jos niinku pinnat ovat samanlämpöiset kuin ilma niin ei kondensoidu, sit kondenssii kertyy jos pinnat kylmempiä kuin ilma. Ei koskaan toisinpäin. Samalla tavalla kondensoituu auton bensatankin sisälle vettä vaikka sekin on tiivis. Laakereiden sisäänkin kondensoituu vettä samalla tavalla.

Lasikuituveneet imee kanssa ajan myötä vettä ja vesi haurastuttaa "muovia". Sama tapahtuu nyloneille noissa vanhoissa maastotäpäreissä, en ikimaailmassa ostais vanhaa käytettyä täpäriä. Turvonnu osa kuluu tosi nopeasti ja kun yhdistelmä vesi + vanheneminen niin loppua kohden nopeampaa kuluminen. Kuluneet liukupinnat huomaa välyksestä linkuissa.

Oletko varma ettei narina tule jostain laakerista? Jos sulla on vaikka laakeroitu nivel siinä rungossa, sellainen kuin nykypäivän täpäreissä. Nylonpintaisia liukutsydeemejä ei ole käytetty enään moneen vuoteen täpäreissä. Epäilen ettei sellaisia löydy skibikeistäkään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: Ma Tammi 20, 2014 12:02 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 10:31 am
Viestit: 58
Sledgehammerin linkuissa on nylon puslat.

Kondenssi tapahtuu bensatankkiin ainoastaan jos siellä on ilmaa. Eli jos tankki täynnä niin sinne ei voi kondensoitua mitään vettä, osa paine liian suuri tankin sisällä.

Linkun nylon on tiiviisti molempaan osaan nähden, jolloin kondensaatiolle ei ole suotuisia olosuhteita.

Edelleen se nylonin kostuminen on näissä pienin ongelma. Itseä pelottaisi eniten suksien kunto, jos lasitus rikkoontunut ja imee kosteutta. Sitten pakkaseen niin se korkkaa vielä pahemmin sen lasituksen.

_________________
Leville 31.1-7.2.15
Karjala turnèè 25.2-4.3.15
Rukalle 16.1-18.1.15
Mielakka 9.1.15

Laskukalusto SH4 Freeride ja Tmw '13 evolution "joulukuusi"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: Ma Tammi 20, 2014 12:42 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 10:31 am
Viestit: 58
Ainoa laakerointi on sh4ssä stemmissä

_________________
Leville 31.1-7.2.15
Karjala turnèè 25.2-4.3.15
Rukalle 16.1-18.1.15
Mielakka 9.1.15

Laskukalusto SH4 Freeride ja Tmw '13 evolution "joulukuusi"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: Ma Tammi 20, 2014 5:30 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 10:31 am
Viestit: 58
Victor kirjoitti:
Jos niinku pinnat ovat samanlämpöiset kuin ilma niin ei kondensoidu, sit kondenssii kertyy jos pinnat kylmempiä kuin ilma. Ei koskaan toisinpäin. Samalla tavalla kondensoituu auton bensatankin sisälle vettä vaikka sekin on tiivis. Laakereiden sisäänkin kondensoituu vettä samalla .


En oo koskaan saanut laakerin sisään kondenssi vettä, ja aikalailla tullut laakereita availtuu.

Ja sen takia kondenssi toimii että lämmin ilma koskettaa kylmää pintaa koska kondenssi(=tiivistyminen)

Toisten päin se on höyrystymistä. Mitä tapahtuu myös talvella että lämpimään tiivistyy kosteutta. Eli emme ole koskaan turvassa kondenssilta

_________________
Leville 31.1-7.2.15
Karjala turnèè 25.2-4.3.15
Rukalle 16.1-18.1.15
Mielakka 9.1.15

Laskukalusto SH4 Freeride ja Tmw '13 evolution "joulukuusi"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: La Tammi 25, 2014 11:40 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 21, 2012 2:25 pm
Viestit: 2
Mitä temppuja teette tai menee skibikellä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: Ti Tammi 28, 2014 8:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 21, 2012 2:25 pm
Viestit: 2
Selkis, näillä ei temppuile kukaan. :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: Ti Tammi 28, 2014 9:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 10:31 am
Viestit: 58
Tarkoitus olis rupee treenaa temppuilua, mutta skibiken päivittämisen suunnitelmat sekottaa ajatuksia.

_________________
Leville 31.1-7.2.15
Karjala turnèè 25.2-4.3.15
Rukalle 16.1-18.1.15
Mielakka 9.1.15

Laskukalusto SH4 Freeride ja Tmw '13 evolution "joulukuusi"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: Ke Tammi 29, 2014 9:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 10:31 am
Viestit: 58
Millaisia parannuksia ootte tehnyt skibikeihinne?

Itsellä olis suunnitelmissa rakentaa uus takaswingi ja vaihtaa etujousto johonkin enemmän joustavaan. Tyyliin 150mm olis aika nam. Noi nykyiset neste iskarit kun joustaa n.50-60mm.

_________________
Leville 31.1-7.2.15
Karjala turnèè 25.2-4.3.15
Rukalle 16.1-18.1.15
Mielakka 9.1.15

Laskukalusto SH4 Freeride ja Tmw '13 evolution "joulukuusi"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: To Tammi 30, 2014 12:51 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 20, 2013 8:11 am
Viestit: 11
Homemadeen laitoin joskus vanhan pidemmän boxxerin. Seurauksena painopisteen siirtyminen taakse. Etusukselle ei riittänyt painoa tarpeeksi ja se alkoi lipsuun pahasti. Vaihdoin sit takas lyhyemmän Marsun perus Bomberin. Tämä yli 5v sitten.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: To Tammi 30, 2014 4:07 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 10:31 am
Viestit: 58
Eikös sulla just ollu alpine conversion skibike, olisko ollu konan fillariin.

Itsellä on tuo sh4 freeride joka on valmiiksi aika etupainoinen, ja jos nyt usd keulan laitan niin saattaa homma tasapainoittuu

Mutta menee kesän loppuun, auton vaihtoon on säästettävä rahaa ja pikku sivubisnekset vievät aikaa. Laittelen kuvia kun keula menee vaihtoon

_________________
Leville 31.1-7.2.15
Karjala turnèè 25.2-4.3.15
Rukalle 16.1-18.1.15
Mielakka 9.1.15

Laskukalusto SH4 Freeride ja Tmw '13 evolution "joulukuusi"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: To Tammi 30, 2014 5:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 20, 2013 8:11 am
Viestit: 11
jep, on conversio, mutta vanhaan trekin runkoon. Etupainoisena on parempi ohjattavuus, mutta kammo hyppiä. Upsidedown keulaa en laittais, koska putket ottaa kiinni runkoon ohjaillessa, ainakin boxxerissa meitsillä otti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: To Tammi 30, 2014 8:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 10:31 am
Viestit: 58
Itse kun on laskenut bullskatella niin jotenkin piirtyi mieliin se usd keula. Ja siinä se ei ottanut pahemmin kiinni runkoon kun carvaili ja kikkaili.

_________________
Leville 31.1-7.2.15
Karjala turnèè 25.2-4.3.15
Rukalle 16.1-18.1.15
Mielakka 9.1.15

Laskukalusto SH4 Freeride ja Tmw '13 evolution "joulukuusi"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: Pe Tammi 31, 2014 12:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 11:47 am
Viestit: 1
:D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: Su Helmi 09, 2014 1:52 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 10:31 am
Viestit: 58
Tulkaa kokeilemaan skibikejä kokonniemeen


Liitteet:
image.jpg
image.jpg [ 37.41 KiB | Katsottu 13208 kertaa ]

_________________
Leville 31.1-7.2.15
Karjala turnèè 25.2-4.3.15
Rukalle 16.1-18.1.15
Mielakka 9.1.15

Laskukalusto SH4 Freeride ja Tmw '13 evolution "joulukuusi"
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: La Helmi 22, 2014 11:32 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 10:31 am
Viestit: 58
Tänää olis snowbikettäjiä kokonniemessä, kaikki mukaan vaan

_________________
Leville 31.1-7.2.15
Karjala turnèè 25.2-4.3.15
Rukalle 16.1-18.1.15
Mielakka 9.1.15

Laskukalusto SH4 Freeride ja Tmw '13 evolution "joulukuusi"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: La Helmi 22, 2014 9:10 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 10:31 am
Viestit: 58
Mahtava päivä kokonniemessä takana.

Ei vaan näkyny muita snowbike laskijoita, eikä myöskään scoot laskijoita ollu tapahtumassa mukana.
Sää oli vaan vihollisemme, vettä satoi pariin otteeseen aika rankasti. mut päällisin puolin mahtava setti, suosittelen tulemaan paikan päälle ja kokeilemaan skibikeä, sekä uusia motoja.

Ens viikon sunnuntaina 2.3 kuulemma olis serena luvassa

_________________
Leville 31.1-7.2.15
Karjala turnèè 25.2-4.3.15
Rukalle 16.1-18.1.15
Mielakka 9.1.15

Laskukalusto SH4 Freeride ja Tmw '13 evolution "joulukuusi"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: Su Maalis 02, 2014 11:08 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 10:31 am
Viestit: 58
Noniin hyvä laskukansa, tänään snowbike kalustoa serenassa 12-16.
Tulkaa ihmeessä kokeilemaan Snowmotoja ja Skibikejä

_________________
Leville 31.1-7.2.15
Karjala turnèè 25.2-4.3.15
Rukalle 16.1-18.1.15
Mielakka 9.1.15

Laskukalusto SH4 Freeride ja Tmw '13 evolution "joulukuusi"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: La Maalis 08, 2014 10:19 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 10:31 am
Viestit: 58
Tänään kokeilemaan skibikejä ja snowmotoja, hyvinkäälle sveitsin hiihtokeskukseen. Tilaisuus alkaa klo:12 ja päättyy klo:16

_________________
Leville 31.1-7.2.15
Karjala turnèè 25.2-4.3.15
Rukalle 16.1-18.1.15
Mielakka 9.1.15

Laskukalusto SH4 Freeride ja Tmw '13 evolution "joulukuusi"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Skibike
ViestiLähetetty: Ma Marras 24, 2014 11:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 10:31 am
Viestit: 58
http://www.youtube.com/watch?v=wpASGMTEuE8&sns

Pitkä odotus on palkittu ja vihdoinkin skibikestä on tehty kunnollinen lasku video jossa temppuillaan ja lasketaan luonnonlumella. Ja näytetään kuinka se kanttaaminen onnistuu.

Himottaisi jo päästä mäkeen mutta laskuvälineet maalauksessa. Pitäisi valmistuu joulukuun alkuun mennessä. (tai siis pelkkä snowmoto maalauksessa, ehkä ens kesänä sh4 saa saman käsittelyn)

_________________
Leville 31.1-7.2.15
Karjala turnèè 25.2-4.3.15
Rukalle 16.1-18.1.15
Mielakka 9.1.15

Laskukalusto SH4 Freeride ja Tmw '13 evolution "joulukuusi"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 114 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com